Dé Horeca Social Media Kalender

Elke dag een nieuw idee voor op de socials (inclusief storytelling strategie!)

Genoeg conceptideeën om jouw social media kanalen mee te vullen tot en met december 2022

Trek nieuwe gasten op tijd aan met toffe acties!

Hou je bestaande gasten warm en laat ze terugkeren

Social Media voor de Horeca

De beste manier om gasten naar jouw horeca onderneming te trekken? Social media! Jouw gasten maken dagelijks gebruik van Instagram en Facebook en laten zich graag inspireren door toffe content, leuke acties en open gesprekken met jouw werknemers.


Zodra jij jouw social media echt goed ingericht hebt zul je merken dat je meer nieuwe gasten hebt, en gasten vaker terug zullen keren. Daarnaast stimuleer je mond-op-mond reclame, iets wat in de horeca branche absoluut de meest krachtige vorm van reclame is. Je opent online het gesprek!

“Wist je 80% van de social media gebruikers een goede Instagram of Facebookpagina ziet als doorslaggevende factor bij hun keuze?”

Hoe benut je social media als horeca ondernemer?

Je moet wel weten hoe je social media goed kunt benutten. Een halfslachtige pagina met onregelmatige content werkt natuurlijk niet optimaal. De sleutelwoorden voor een succesvolle, winstgevende social media pagina zijn:


  • Regelmaat: plaats genoeg, en met regelmaat!

  • Relevantie: speel op tijd in op feestdagen 

  • Persoonlijk: vertel jouw verhaal op een manier die bij het medium past

  • Interessant: gasten willen vermaakt worden, dus post interessante content


Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Je moet elke post weer met iets nieuws komen, anders gaan je volgers zich vervelen. 


Daarnaast merk je dat je social media het eerste is wat wegvalt zodra je het druk krijgt. Je post eigenlijk alleen iets als je tijd over hebt. Zonde, want regelmaat is juist zo’n belangrijke factor voor social media in de horeca.  Hoe bedenk je iedere keer weer iets nieuws, zonder dat je uren bezig hoeft te zijn met social media?

Horeca Social Mediakalender


Als Social Media expert met 30 jaar ervaring in de horeca neem ik je graag mee in mijn winnende strategieën. Met trots presenteer ik daarom mijn social media kalender. Hiermee geef ik je een houvast dat je kunt gebruiken om zélf je social media kanalen in te richten!


Dit zit allemaal in de kalender:

Social Media Kalender 2022

Elke dag een nieuw ‘opdrachtje’ om jouw social media op een effectieve manier invulling te geven. Met deze stok achter de deur weet jij elke dag wat jij moet posten om nieuwe klanten te werven en oude klanten te behouden.


De kalender gebruikt de vier sleutelwoorden ‘regelmatig, relevant, persoonlijk en interessant’ als uitgangspunten. 


Feestdag? Je bent elke feestdag op tijd met het aanprijzen van je menukaart of actie, zodat je gegarandeerd vol zit. 


Laagseizoen? De kalender laat je juist gas geven in deze tijden, zodat je ook in de laagseizoenen volle tafels hebt.


Dagje skippen? Prima, je hoeft niet iedere dag te posten. Pak het de volgende dag weer op!


Vooruit werken? Je weet meteen hoe jouw jaar eruit ziet, dus je kunt vooruit werken. Even tijd over? Maak alvast wat mooie foto’s! 

Inclusief de Kalender 2021

Wil je direct aan de slag zodat jouw social media berichten voor de drukke feestdagen staan ingepland?


Je ontvangt nu gratis de social media kalender van 2021.

Dit vertellen klanten over mij

De Social Media Kalender is een superhandige leidraad om je social mediakanalen bewuster in te zetten voor je naamsbekendheid en je klantenbinding. Voor elke dag een suggestie voor een leuke post, dus lang nadenken over wat je wilt delen hoeft niet meer en je kunt strategisch kiezen wat er  op welk moment bij jou of jouw doelgroep past. Echt een aanrader!

Social Media Kalender Foodie Content Factory

Anneke Dijkstra

Ik heb vorig jaar het miniprogramma aangeschaft. Ik had altijd moeite met het schrijven van goede en foutloze teksten maar dankzij Gisèle is dit voor mij nu verleden tijd. Dit is een aanrader!
Michael Boekholt

Over mij

Hoi, ik ben Gisèle Rebel! Met FoodieContentFactory help ik ondernemers in de horeca om hun social media écht goed vorm te geven zodat het zijn beoogde effect heeft. Ik geloof niet in halve maatregelen.


Waarom de horeca? Ik heb zelf 30 jaar ervaring in de horeca met een eigen bedrijf. Hier nam ik onder andere de socialmedia-activiteiten voor mijn rekening. Ik merkte dat dit mij erg lag, en was erg verrast van de mogelijkheden die social media te bieden heeft voor de horeca. Mijn bedrijf groeide, en klanten waren enthousiast over de content die ik plaatste.

Onder het mom van ‘doen waar je talenten liggen’ ben ik FoodieContentFactory begonnen. Hiermee help ik horeca ondernemers om hun social media in te zetten op een manier die werkt. Het einddoel? Méér nieuwe klanten, en méér vaste klanten. 


Als ik mezelf mocht beschrijven in 3 woorden, dan zouden deze woorden betrokken, gestructureerd en positief zijn. Deze drie woorden zijn ook van uiterst belang voor jouw social media.  Zullen we samen kijken hoe we jouw social media gaan laten groeien? 

null

arrow_drop_up arrow_drop_down