ZO... VEEL... TOOLS!!! ... en er is 1 gewoon gratis van facebook
23 augustus 2020 
1 min. leestijd

ZO... VEEL... TOOLS!!! ... en er is 1 gewoon gratis van facebook

Iedere week analyseer ik de berichten van mijn horeca-klanten. Wanneer waren hun volgers online, hoelaat reageerden ze.

Lees hieronder de statistieken.

🕒 Beste tijd: 7:00-13.00 – 15.00 uur
📅 Beste dag: woensdag, donderdag, vrijdag
📈 Meest consistente betrokkenheid: doordeweeks van 9.00 – 15.00 uur
📉 Laagste betrokkenheid: ’s ochtends vroeg en’ s avonds (vóór 7.00 uur en na 17.00 uur)
⚠️ Slechtste dag: zondag

De tijdstippen waarop jouw gasten online zijn, zijn meestal de tijdstippen waarop jij aan het werkt bent.

HMMMMM

Dat kun je eenvoudig oplossen. Om te beginnen in Instagram en Facebook zelf.

Daar zit een super goede tool die heel weinig gebruikt word. “Studio voor Makers”.

1. Ga na jouw bedrijfspagina op facebook.
2. Ga in de witte balk naar “Meer”
3. Klik op “Publicatietools” (hier kom je in een overzicht van alles wat je hebt gepost)
4. Ga in de grijze linker kolom naar “Studio voor makers”
5. Boven in de blauwebalk kun je kiezen of je op facebook gaat posten of op instagram

Is jouw instagram-account niet zichtbaar. Koppel deze dan nog een keer. Ook al heb je dit al gedaan bij je pagina instellingen in Studio voor Makers is deze koppeling nog een keer nodig.

Mijn toptip

1. Plan een bericht op Facebook. (Let op zorg dat de afbeelding voldoet aan het Instagramformaat 800x800px)
2. Zoek het bericht op in de “Inhoudsbibliotheek” en vink het bericht aan.
3. Klik boven de berichten in de grijze buttons op “Crossposten op Instagram”
4. Pas het bericht aan qua datum en bijv. met de opmerking “Klik twee keer op de foto” = like.

Wist dat je jouw foto’s en video’s bewaard blijven?

Dat is super handig. De berichten, foto’s en video’s met de meeste likes en reactie kun je zo reposten.

Dus heb je een tekst die super goed valt met daaronder een zomers gerecht. Dan kun je die tekst ook gebruiken voor het najaar. Met zo’n lekkere foto van najaar ingrediënten met aardse smaken.

Studio voor Makers-APP

Ben je een beetje zoals ik.

En is jouw smartphone je beste assistent, tool, agenda … enz.

De “Studio voor Makers”-tool is nu ook beschikbaar als APP. Je vindt de APP in de APP store of Google PLAY als “Creator Studio”.

 

Over de schrijver
Ambitieuze horeca-ondernemers, die worstelen met het posten van content op social media help ik dagelijks. Zij merken dat het in praktijk niet meevalt om Succesvol te zijn op social media. Hierdoor zijn hun tafels niet 100 % bezet en neemt hun omzet niet meer toe. Ze ploeteren vaak en drukken de kosten door minder personeel in te zetten. Zo is er te weinig tijd om bij hun gezin te zijn, op te laden en nieuwe menu’s en acties te bedenken. Een vicieuze cirkel die doorbroken moet worden. Met behulp van mijn stappen maakt de horeca-ondernemer zelf zijn persoonlijke, sprankelende en smaakmakende content. Dankzij mijn25 jaar ervaringmet de horeca weet ik met welke uitdagingen de ondernemers kampen. Daarbij ontwikkelde ik een rekentool waarmee ik de horeca-omzet per dag kan voorspellen. In dit forecast systeem zijn de omzetgegevens van 25 jaar en honderden restaurants geanalyseerd. Mijn content methode, die uitgaat van het verhaal van de ondernemers zelf, zorgt dat de horeca-ondernemer zelf snel Smaakmakende content leert schrijven. Hierdoor worden zij online gevolgd, gedeeld en geliked en zijn hun tafels vol gereserveerd. Ik help horeca-ondernemers met meer gasten naar een winstgevende zaak.
Reactie plaatsen

Trek nu meer gasten aan op  Facebook & Insta en download->>